Текст
https://cloud.mail.ru/public/4QnW/4PhCXAfUn
Тәрбиешілерге кеңес беру Мектепке дейінгі білім беру мекемесінде сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбие Мектепке дейінгі білім беру мекемесінде сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбие балалар қызметінің барлық түрлерінде балаларды адамгершілік тәрбиелеу міндеттерін іске асыру шеңберінде жүзеге асырылады. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбиенің мақсаты мектепке дейінгі білім беру ұйымдарының тәрбиеленушілерінде этикалық түсініктерді, мәдени мінез-құлық дағдыларын, Достық сезімдерді, жауаптылықты, әділдікті, жанашырлықты, қамқорлықты, мейірімділікті, Заңсыз мінез-құлықтан бас тарту ұстанымын қалыптастыру үшін жағдай жасау болып табылады. Сондай-ақ ерікті қасиеттерді дамыту үшін: өз тілектерін шектей білу, мақсатқа жету жолында тұрған кедергілерді жеңе білу, өз іс-әрекеттерінде оң үлгіні ұстану, баланың қоршаған әлемге адамгершілік көзқарасын, туған отбасына, туған үйіне, өлкесіне, қаласына, Отанына деген сүйіспеншілігін тәрбиелеу. Мектеп жасына дейінгі балаларды сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбиелеудің негізгі нәтижесі-пара беруден, парақорлықтан және басқа да құқықтық емес әрекеттерден аулақ бола отырып, билік өкілеттіктерін орындауға немесе билік құрылымдарының өкілдерімен құқықтық негізде өзара әрекеттесуге қабілетті адамды дайындау. Бұл нәтижеге жету үшін әр түрлі жастағы балалармен жұмыс қажет. Мектепке дейінгі мекеменің міндеті-балаға мейірімділік, жанашырлық, құрмет, жауапкершілік сезімін түсіндіру. Балаға халық мақал-мәтелдерінің мәнін түсіндіріңіз. Орыс және кеңес жазушыларының шығармаларын мысалға ала отырып, балаларға адамгершілік бағдарларын - ар-ождан, әділеттілік, жауапкершілік тәрбиелеу. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы дүниетанымды қалыптастыру бойынша жұмысты ұйымдастыру нысандары кадрлармен ұйымдастыру-әдістемелік жұмыс, нұсқаулық-әдістемелік жұмыс, тәрбиеленушілермен және ата-аналармен жұмыс болып табылады. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы дүниетанымды қалыптастыру жөніндегі жұмыс- мектепке дейінгі білім беру ұйымдарының тәрбиеленушілері келесі компоненттерді қамтиды: 1. Осы мәселе бойынша отбасылық тәрбие тәжірибесін талдау. 2. Балалардың (адалдық), (шыншылдық), (әділдік), (жауапкершілік), (борыш), (ереже) және оларға қарама – қарсы ұғымдар - (өтірік), (сыбайлас жемқорлық), (теріс қылық), (қылмыс) сияқты ұғымдар туралы түсініктерін нақтылау. 3. Балалардың алғашқы идеяларын кеңейту, қоғамдағы мінез-құлық ережелері туралы жаңа білім жинақтау. 4. Қоғамдағы мінез-құлық ережелерін сақтауға саналы қатынасты қалыптастыру. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбие жүйесін білім беру салаларының интеграциясын ескере отырып құру қажет: қоғам, таным, Коммуникация. Осы салалардың әрқайсысы бірқатар мәселелерді шешеді. Мәселен, әлеуметтік-коммуникативтік даму қоғамда қабылданған нормалар мен құндылықтарды, оның ішінде моральдық және адамгершілік құндылықтарды игеруге; баланың ересектермен және құрдастарымен қарым-қатынасы мен өзара іс-қимылын дамытуға; өз іс-әрекеттерінің дербестігін, мақсаттылығын және өзін-өзі реттеуін қалыптастыруға бағытталған; Әлеуметтік және эмоционалды интеллектті, эмоционалды жауаптылықты, Эмпатияны дамыту, құрдастарымен бірлескен іс-әрекетке дайындықты қалыптастыру, өз отбасына және ұйымдағы балалар мен ересектер қауымдастығына құрметпен қарауды және тиесілілік сезімін қалыптастыру; еңбек пен шығармашылықтың әртүрлі түрлеріне оң көзқарастарды қалыптастыру. Білім беру саласында байланыс пайдалануға болады: әңгімелерге, өлеңдерге ауызша иллюстрациялар құрастыру; әңгімелер; өлеңдер, мақал-мәтелдер үйрену, ертегілер, әңгімелер оқу. Білім беру салаларында танымдық даму, әлеуметтік-коммуникативтік даму әңгімелесулерді, рөлдік ойындарды, театрландырылған қойылымдарды пайдалану ұсынылады: * қоғамда заң мен құқықтық тәртіпті сақтауды қамтамасыз етуге арналған кәсіптер туралы тәрбиеленушілердің идеяларын қалыптастыру; * тәрбиеленушілердің қоғамда қабылданған мінез-құлық ережелері туралы түсініктерін қалыптастыру; * тәрбиеленушілердің (адалдық), (әдептілік), (шыншылдық), (ережелер) және оларға қарама-қарсы ұғымдар (өтірік), (сыбайлас жемқорлық), (қылмыс)сияқты ұғымдар туралы түсініктерін қалыптастыру; * әр түрлі адамдармен қарым-қатынаста қазіргі этикет, мінез-құлық мәдениеті туралы білімді қалыптастыру. Мектеп жасына дейінгі балаларды сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбиелеудің негізгі нәтижесі-пара беруден, парақорлықтан және басқа да құқықтық емес әрекеттерден аулақ бола отырып, билік өкілеттіктерін орындауға немесе билік құрылымдарының өкілдерімен құқықтық негізде өзара әрекеттесуге қабілетті адамды дайындау. Бұл нәтижеге жету үшін әр түрлі жастағы балалармен жұмыс қажет.